Vánoční etiketa

19.12.2018

Zajímalo vás někdy, jak vypadá správně prostřený stůl? Nebo jak se u něj vůbec chovat a jak tradice Vánoc vůbec vznikla? Pokud ano, tak si rozhodně nenechte ujít možnost navštívit stanoviště u jídelny pod vedením paní profesorky Bernardové, která vás seznámí se správnou vánoční etiketou a zvyky.

Na stanovišti panovala velmi příjemná vánoční atmosféra dětem se výklad paní profesorky velmi líbil. Na začátku paní profesorka seznámila děti s původem Vánoc a s důvody, proč se vůbec slaví. Po pár zvídavých otázkách se přešlo k tématu vánočních zvyklostí a tradic. Poté paní profesorka seznámila děti s tím, jak správně prostřít vánoční tabuli a jak se u ní chovat.

Nabízíme rozhovor s energickou a nadšenou paní profesorkou Bernardovou:

Proč jste si vybrala toto stanoviště?

Na mě vyšlo (smích). Kolegyně si je rozebraly rychleji, a tak to jsem ho dostala já.

Ale evidentně Vám to nevadí.

Ne, vůbec nic proti tomu nemám.

Jaké vánoční tradice jsou obvyklé u Vás doma?

Já myslím, že děláme jen ty tradiční, které dělá každá rodina.

Máte nějaký tip jak navodit vánoční atmosféru?

No, pracujeme na tom už od Adventu. Pouštíme si pěknou hudbu, zapalujeme svíčky, vonné tyčinky a snažím si užívat každou chvilku.

A poslední otázka, máte ráda Vánoce? Jak je prožíváte?

Mám je hrozně ráda a čím jsem starší, tak tím víc si toho, že mám kolem sebe všechny svoje blízké, vážím. Je to moc pěkný čas, i když bohužel chybí sníh, ale i tak je to pěkné.

Děkujeme za rozhovor a hezké Vánoce.

Jan Jelínek, Martin Helešic

© 2017-2018 Vánoce na Gyby. Administrátor webu: Jindřich Zobač
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky