Rozhovor s paní profesorkou Maškovou

20.12.2018

Během druhého dne projektových dnů jsme se o Vánocích ve škole bavili i s paní profesorkou Maškovou. Paní profesorka, během projektových dnů, plnila roli hlavní organizátorky. O jejím názoru na projekty, ale i celkovou vánoční atmosféru, vám nyní přinášíme rozhovor.

Jak jste zatím spokojena s průběhem posledního předvánočního týdne?

Já jsem absolutně nadšená, protože oproti předchozím letem je tady hodně tvořivých lidí. A hlavně kluci. Vyrábějí svícínky, balí dárečky, to by člověk nečekal. Napřed přijdou drsní puberťáci, a pak jsou to něžné duše.

Jak probíhala domluva s ostatními pedagogy nad náplní jednotlivých stanovišť?

Někdo si něco vymyslel a zbytek poslouchal.

Jaké jsou ohlasy studentů na projektové dny?

Zatím - nechci to zakřiknout - velmi pozitivní.

Bude akce pokračovat i v příštím roce? Popřípadě v jakém formátu?

Uvidíme, co se dozvíme od studentů zítra. Zatím to vypadá, že je ten projekt letos hodně baví. Možná bychom pro příští rok zvolili trošku jiný formát, komornější. Už jsme si to pracovně nazvali "Mikulášská dílna". Bude to pro některé třídy, sníží se počet stanovišť, na každém ale budou studenti delší dobu. A náplní zase bude výroba dekorací, které doma můžou oživit celý Advent.

Jak prožíváte Vánoce a vánoční atmosféru Vy, osobně?

Já se těším na pyžamový den. Ten pro mě nastane 25., kdy budou mít všichni všechno navařeno, nasmaženo, napečeno. Já nevylezu z postele, budu se cpát dobrotami a budu se koukat na pohádky, které znám nazpaměť. Ale ještě jednou, pro velký úspěch, shlédnu všechny.

Jaké zvyky či tradice během Vánoc praktikujete?

Ty klasické, tak jako to vždycky bylo. Hází se pantofle, pouští se skořápky se svíčkami, krájí se jablíčko. Prostě jako za časů mé babičky, která by ale měla letos přes sto let. Takže to jsou hodně staré tradice.

Co je, podle Vás, na vánočních svátcích nejkrásnější?

Pro mě je nekrásnější, když jsou kolem mě lidé, kteří se usmívají a mají štěstí v očích.

Děkuji za rozhovor.

Max Onderka, Jan Jelínek

© 2017-2018 Vánoce na Gyby. Administrátor webu: Jindřich Zobač
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky